• Flexibiliteit van interim en de kennis van een groep

  • De business partners van het MKB

  • De finance oplossing zonder bemiddelingsfee

Michel Kloeze

Controller en Data Analist

Bart Groosman headshot FYBE Finance

Ik ben een bevlogen en hands on financial, met een sterke drang het geheel te kunnen overzien. Vanuit de details vind ik houvast om actief te acteren op de grote lijnen. Zodoende ben ik goed in staat om met cijfers en data te reflecteren op de business. Dit levert het management waardevolle inzichten – een onderlegger voor sturende besluitvorming. Daarbij heb ik een oplettendheid voor het verbeteren/optimaliseren van financiële processen die worden doorlopen om te komen tot managementinformatie. Ik heb ruime ervaring met het verbeteren van zowel de kwaliteit (tijdigheid, volledigheid en juistheid) als de relevantie van deze informatie. Is deze informatie een afspiegeling van wat er daadwerkelijk in de business gebeurd en legt het bloot waar op kan worden gestuurd?

In het kort over Michel

  • Ik ben goed in staat om de veelheid en complexiteit der dingen te absorberen om vandaar uit concreet te worden

  • Progressie maken is mijn driver en bron van energie
  • Enthousiast over het huidige finance tijdperk waarin AI is geïntroduceerd

Expertise

Reporting:

  • Data analyse en visualisatie (storytelling)
  • Kpi’s & dashboards
  • Management rapportages

Business control:

  • Strategisch advies en besluitvorming
  • Business cases / Scenario analyse
  • Budgetteren en prognoses
  • Cashflow management

Financial control:

  • Maandafsluiting en rapportage
  • Procesoptimalisatie
  • Jaarrekening voorbereiden en opstellen
  • Begeleiden accountantscontrole

Aanvullend:

  • “Hands on (+)”: Python automation
  • Projectmatige begeleiding implementatie BI-tools

Branches

  • Zorg (GHZ en GGZ)
  • Sociaal domein (Jeugd en Wmo)
Bart Groosman headshot FYBE Finance

Neem contact op met Michel

Ervaring

Michel is sinds maart 2025 partner bij FYBE. Bekijk zijn werkverleden en ervaring:

  • Divisie controller, doorlopen P&C Cyclus met teamleiders bedrijfsvoering, clusterhoofden bedrijfsvoering, divisie directeur en bestuur.
    • Maandafsluiting (facturatie en voorboekingen), kwartaalrapportage, prognose en begroting.
    • Verbeteren administratieve inrichting, zowel financieel als productie registratie.
    • Door ontwikkelen stuurinformatie (bedrijfsvoering en zorginhoudelijk)
  • Opstellen businesscase voor Zilveren Kruis i.v.m. aanvraag transformatiemiddelen vanuit het IZA 2024-2027.
    • Veranderingen in het behandelconcept doorrekenen in vrijgespeelde behandelcapaciteit.
  • Divisie controller, doorlopen P&C Cyclus met managers wonen en dagbesteding, divisie directeur en bestuur.
  • Inhoudelijk projectleider: opstellen en implementeren Amerpoort breed normenkader voor wonen en dagbesteding. Deze nieuwe vorm van stuurinformatie is voor de diverse lagen in de organisatie beschikbaar gemaakt in Power BI.
  • Ontwerpen nieuwe begrotingssystematiek afgeleid van de zorgprofielen (zorg zwaarte pakketten) en de kostprijsonderzoeken langdurige zorg door KPMG.
  • Opstellen business cases voor nieuwe woon en dagbestedingsinitiatieven.

Vanuit Public Search heb ik meerdere interim opdrachten gedaan.

  • Opstellen en door ontwikkelen maandrapportage bedrijfsvoering. Doorontwikkeling betreft implementatie power pivot en power query, beide Excel, waarmee met name een efficiëntie slag is gemaakt.
  • Opstellen jaarrekening en uitvoeren werkzaamheden m.b.t. accountants controle. Ten aanzien van de jaarrekening een efficiëntie slag gemaakt vergelijkbaar met de maand rapportage.
  • Verantwoordelijk voor de omzetnuancering in relatie tot schadelast afspraken met verzekeraars.
  • Opstellen liquiditeitsprognose (bewaken financieringsbehoefte) en PNIL-rapportage.
  • Schrijven financiële paragraaf bij college en raadsvoorstellen.
  • Account/advies gesprekken voeren.
  • Financiële onderbouwing diverse business cases.
  • Opstellen en schrijven kwartaalrapportage (prognose).
  • Analyseren en presenteren oplopende tekorten jeugd.
  • Opstellen monitor en voeren van reviewgesprekken.
  • Financieel vertalen van doorontwikkeling inkoopmodel.
  • Opstellen analytisch kader ten behoeve van verklaren tekorten op Jeugd.
    • Implementatie analytisch kader in de vorm van een dashboard.
  • Borgen van gebruik onder beleidsmedewerker en wethouders.
    • Doorrekenen taakstellingen/businesscases.
  • Uitwerken en implementeren van de wijzigingen in de BBV op het vlak van maatschappelijk vaste activa.
    • Opstellen scenario’s zoals mogelijk binnen de gewijzigde regelgeving.
    • Faciliteren politieke besluitvorming (van uitleg over gewijzigde regelgeving naar de te kiezen scenario´s).
    • Schrijven nota WAAVA (Waarderen, activeren, afschrijven van vaste activa).
  • Financieel vertalen van de doorontwikkeling van de Beheervisie Openbare Ruimte.
  • Coördinator Jaarrekening Utrechtse Vastgoed Organisatie
    • Coördinatie op planning en afstemming accountant over ingewikkelde vastgoed casuïstiek.
  • Projectleider Implementatie MUIS (inkoopsysteem), Stadswerken
  • Businesscase Verkiezingen, Publiekszaken
  • Financieel Consulent, Wijkonderhoud en Service