• Flexibiliteit van interim en de kennis van een groep

  • De business partners van het MKB

  • De finance oplossing zonder bemiddelingsfee

Frank de Vries

Business Controller | Reporting Specialist | Financial Controller

“Ik draag graag bij aan de financiële gezondheid van een organisatie met een open blik, terwijl ik veranderingen, verbeteringen en kansen omarm.”

In het kort over Frank

  • Krijgt energie van het leveren van een bijdrage aan de (financiële) groei van een organisatie
  • Zet zijn positieve mindset en sociale vaardigheden in om zijn doel te bereiken
  • Is een loyale doorzetter die het verschil wil maken

Expertise

Business Control
  • Analyseren van prestaties
  • Budget & forecast
  • Cashflow management
  • Cost improvement
Reporting Specialist
  • Managementrapportages
  • Data, Kpi’s & dashboarding
Financial Control
  • Audit readiness
  • Procesoptimalisatie
  • Opstellen jaarrekeningen en voorbereiden/begeleiden accountantscontrole

Branches

  • Retail (Rituals)
  • E-commerce (Catawiki)
  • Media (audit)
  • Tech (audit)

Opdrachten

Frank is sinds maart 2025 partner bij FYBE. Bekijk zijn werkverleden en opgedane ervaring.

Als Finance Business Partner was ik verantwoordelijk voor forecasting, kostenanalyses en goedkeuringen. Hierbij werkte ik nauw samen met belangrijke stakeholders zoals de CTO, CPO, VP Finance en VP Legal. Ik droeg actief bij aan de professionalisering van de afdeling Accounting & Reporting, onder andere door automatiseringsinitiatieven te stimuleren en de kwaliteit van de rapportageprocessen te verbeteren.

Als Reporting Specialist stelde ik maandelijks winst- en verliesrekeningen op en analyseerde ik de afwijkingen om duidelijke inzichten te bieden via zowel interne als externe rapportages. Ik droeg actief bij aan de professionalisering van de afdeling Accounting & Reporting, onder andere door automatiseringsinitiatieven te stimuleren en de kwaliteit van de rapportageprocessen te verbeteren.

Ik ben mijn carrière begonnen met een tweejarig traineeship bij PwC, waar de basis werd gelegd voor mijn verdere groei naar functies met operationeel leiderschap over meerdere teams en klanten. Het werken met een diversiteit aan organisaties vereiste dat ik me snel in hun financiële situatie kon verdiepen en me vlot kon aanpassen aan nieuwe omstandigheden.